Wednesday, August 24, 2011

masa untuk berubah.

assalammualaikum.

"always start something with the name of Allah"...still....mom always remind me to be a good girl. always.

don't know what happen to me. it just happened. then suddenly, i realize that i'v changed a lot. bukan menjadi lebih baik. tapi... urghh, why must i perlu berperasaan begini? saya jarang emotional. amat jarang. tapi, sekarang saya rasa sesuatu. and it's not like me. NOT LIKE ME. dan that feeling very annoying.

"adik besar nanti mau jadi yang paling baik di dunia"

like a spell that cursed me. seumpamanya memang itulah diri saya. bukan dilahirkan sebagai yang tidak berhati perut. tapi kenapa semakin meningkat dewasa, spell itu seakan akan pergi jauh.

kenapa pengalaman kemarin masih menghantui saya?not because of cerita nampak hantu. NO!!
it's...semalam saya pulang kerja dengan aza, one of the trainer and friend of mine. we walk together to car park. story2 macam biasa. di tepi tepi jalan tempat paking keta tu ada banyak tali "no parking". while we crossing the road, ada satu uncle tu (i guess he a contractor/ technician because he bring a lot items..)..pun mau melintas jalan. then.. kaki dia tersangkut pada tali "no parking"..duppp! terlentang di jalanan depan kami..

apa?but i didn't do anything to help him. even tuk ambil dia punya brg2 kemas balik pun tidak. or mayb untuk bantu dia bangun. NO, saya tak tolong. walhal dia jatuh depan kami. we just stood there and watch. then biarkan dia.

ohh..

damn. damn. DAMN ko ros!!

hati saya: adik, tolong dia..
badan saya: (masih melihat saja..)..
aza: kesian. nasib tiada kereta. (tapi kami masih di sana SEKADAR TENGOK)..
hati saya: adik..
badan saya: (akhirnya berlalu pergi..)...????!

he's bleeding. ya Allah, kenapa saya macam itu?! bukan diri saya. TIDAK. BUKAN. saya bukan manusia yang seperti itu. kenapa saya....?saya sempat toleh belakang dan tengok darah dia yang banyak mengalir di dahi....

pada kamu pasti itu hanya sesuatu yang remeh. nda perlu pikir banyak. bukan penting pun kan. bukan urusan. jadi buat apa pikir sampai gila..

astagfirullah al-azim...la ila ha illallah..Allah, aku memohon kemapunan padaMu. ya Allah, jauhkan sifat riak dalam diriku. ya Allah, jangan Engkau tutup hatiku dengan kebaikan. ya Allah, aku mohon padaMu, biarlah aku menjadi manusia yang ada murni di hatiNya..

hye. hye.hye.

sudah tiba masa untuk berubah kembali. suda tiba masa untuk berhijrah. ketepikan soal ego dan sikap kejam. bukan diri saya begitu. sudahnya, saya menyesal tidak sudah. T__T betul kali ini ramadhan membawa makna...syukur. Allah, Engkau membuka hatiku tatkala aku melupakanMu..

cuma teringat sesuatu..

m: saya suka ko yang dulu. bersifat baik, tidak kasar, bukan seperti perempuan lain.
s: bila kita sudah berubah, susa kita mau jadi y macam dulu..(melawan)
m: boleh kalau ko mau..hati kita ni, kita yang pujuk sendiri. bukan dengar hasutan saja..
s: arghh..pandai la. sendiri...

sekarang...T___T

maafkan saya. tolong bimbing saya jadi yang lebih baik.

ps:
mama selalu pesan " hati biar putih, jangan hitamkan". mus selalu pesan " perempuan yang baik yang mengawal sabarnya, yang menjaga dirinya menjadi yang baik.." jadi pesan saya untuk anda " marilah kita berubah jadi yang terbaik, jaga mulut anda. jaga tulisan anda"




1 comment:

  1. amin.. harap2 kita semua berubah jadi lebih baik.. :)

    p.s: sy suka nasihat c mus tu.. kalaulah sy boleh jd perempuan yg lebih penyabar.. hmmm..insyaAllah

    ReplyDelete