Friday, August 12, 2011

kisah traffic light.


Assalammualaikum dan salam ramadhan suma..

hee~
suda buat biskut raya ka?.awal ba lagi kan. 2 more weeks. sempat lagi la nanti buat biksut raya. adedede..padahal beli baju raya pun belum. T__T

eh, kamuorang tau apa tu traffic light ka?.duhh, apa la soalan saya ini. msti la semua orang tau kan.
well, setiap hari mau g keja saya mesti lalu trafik light. alaa...pegi mana pun sekitar kk ini malar ada trafik light. jalan jalan sikit trafik light. kalu dari tempat tinggal saya tu, saya kena lalu 5 trafik light tuk sampai ke tempat kerja. dan, dan..dan trafik light kesukaan saya adalah trafik light depan UMS. YEAHHH!

urgh? ada juga orang suka sama trafik light ah..kenapa saya suka trafik light sana?erm..kenapa ye? itu trafik light tuk 4 simpang actually. dari 1b-kk, kk-1b, alam mesra-ums, ums-alam mesra, ums-1b, ums-kk, alam mesra - 1b, alam mesra -kk..boleh anda bayangkan itu? ehem..saya pun tidak. T__T

tapi kenapa saya suka? adakah sebab itu trafik light sangat cantik? sebab dia ada camera penangkap laju? sebab trafik light itu berada d kawasan yang sikit berbukit? atau sebab sentiasa membuatkan jem apabila pigi dan balik keja? atau semua jawapan d atas tidak berkaitan..ceh..

mari kaitkan trafik light ums dengan kerja saya. tidak tau sejak bila, tapi setiap kali lampu hijau saya teda kelas. setiap kali hijau kelas saya teda. imagine! merah bermaksud kelas saya ada. boleh paham apa yang saya maksudkan?urgh, seriously, memang betul. sebab itu saya suka trafik light sana. jadi setiap kali lampu kuning, pasti saya akan drift. sebab saya berada sama ada kelas ada atau cancel..macam magik kan? belum pena hijau kelas saya ada tau..jadi trafik light tu mcm petanda kan..

erm, maybe sebab first time bawa keta manual ikut jalan tu, saya pasti sangat neves. sebab di sana agak berbukit. saya takut cuma 2 perkara. sama ada kereta mati ataupun saya terundur ke belakang. bila da lama2 aiahh, xpegang stereng pun xpa. *_^

ececeh..jan la kamurang bilang saya taksub ye. isk..dosa tau. xkan la saya nak percaya pada benda mcm tu kan. isk..selisih 44 malaikat. tapi cuma satu kebetulan saja kan? kebetulan yang berpanjangan sebenarnya. dan kadang kadang mencuit hati saya sendiri. apapun, saya tetap suka pada trafik light ums. sebab cinta hati saya keja c ums..hahaha~

till then, daaa..

2 comments: