Thursday, December 29, 2011

layak ka anda dipanggil pemandu.

hai hai semua.


seyes. ari ni saya lambat datang opis. yay! tak jadi pekerja cemerlang la ni kali

bukan sengaja okeh? ni KERETA punya pasal la. nama ja baru. alkisahnya kereta saya macam mengalami kerosakan masalah. kemarin time sampai opis masa nak reverse masuk parking tetiba ja mati. aih. mati okeh? ala macam bawa manual tu kalu terlepas clutch bila masuk gear 1. peliknya ini AUTO. orang cakap xakan mati. mau bilang nda masuk gear dia reverse pula tu. ohh, apa y saya ingat dia mati time saya tekan brek. peliknya aircond dia masi hidup. engine meh problem? masa tu saya okeh lagi. #yerokehlagiwalaupunsayarasacourious.

lepas tu kejadian hampir sama berulang. time balik waktu jem d tengah tengah kiki. tapi time ni bukan masa mau reverse masa time brek bila lampu merah. kereta bergegar seketika dan hampir mau mati. naseb la saya lepas brek tapi temperature dia bukan main tinggi macam saya mau berlumba pula. bunyi punya kuat gila! orang sebelah pun tengok sebab bunyi kereta saya mengalahkan ferarri. #iskbikinmalu.macammulamulabawakeretatimeimbangclutchpula. T__T

pendek cerita saya bawa pergi EON SERVICE di inanam la pagi tadi. tunggu kawan bapa yang keja sana urus sebab saya mau balik opis. banyak kerja okeh? lepas saja kawan bapa datang, saya tunggu abang ambil. jadi saya tunggu la di luar pejabat. masa tu lorong masuk ke dalam eon service suda sempit giler. ada pula satu keta sebelah kanan tu dia park nda lurus. (alahai menyesal nda gambar!) bontot belakangnya keluar. dan sebelah kiri pun ada kereta park.kalu tengok macam kereta lain tak akan muat punya tuk lalu jalan tu!

tak lama kemudian, masuk la c hilux ni (tau la kelebaran hilux kan?) mula mula tengok dia pun nda sure bule muat ka tidak. takut tergaris kereta sebelah kanan tu. mungkin dia pemandu lama jadi dengan berhati-hati dia bule pass juga la lorong sempit tu. bravo uncle! sempat senyum sama saya.eleh, bukan saya yang park macam tu pakcik. kemudian datang lagi saga flx, myvi, gen 2, exora dan sebagainya. semua pun pass walau ada yang terpaksa buka tingkap tengok luar kena ka tidak. semua pass! saya yang berdiri di sana macam tukang bagi markah pula. T__T

tak lama lepas tu datang la satu INSPIRA merah ni. kereta baru yoh! H ba hujung pangkalnya. masuk ja dia terus berhenti di lorong sempit tu. lama dia sana. kebetulan ada banyak pacik pacik d luar tengah bercerita. tiba tiba dia hon hon. punya kuat! uina, mati lah. bila pacik pacik termasuk saya buat derk ja...yala keta lagi besar dari dia bule lalu apa mau kisah. terus dia reverse dan masuk tepi kiri yang kebetulan ada ruang yang sangat kecil.dia paking pun condong dan kompom kereta lain tak bule lalu da. keluar la pacik guard suruh dia paking betul betul.masa tu pemandu dia baru keluar. BERSPEK MATA HITAM PENUH GAYA. muda lagi. baya saya rasanya. bila pacik guard tu tegur terus dia naik marah. yay! jiwa muda gila.

dia masuk la balik keretanya cuba betulkan paking. ntah kenapa saya masa tu tergelak gelak suda. HAHA. tulah bertripp bangat. pada saya dia terlalu OVER ba tu. tengok gaya pun bule tau. alahai. bikin malu.lepas tu ada 20- 25 minit dia cuba masukkan paking. orang tolong nda mau. bodoh sombong ba! HAHA. sampai jem dari jalan raya yo. =.= seyes nda tahan saya gelak. nda payah begitu sombong ba. kereta ko tu walau baru suda ba tu di test oleh orang yang kerja d eon. then suddenly baru saya nampak P. ooh, baru ambil lesen ba kali ni orang. HAHA. boleh pula gelak kat orang .tak boleh blah punya ayat.=) saya sendiri ada 3 bulan lagi P.saya lucu sebab dia BERTRIPP ba. yay!

apa yang saya mau cakap is..tak payahla sombong bangat gitu. baru inspira belum camry bos. jangan buat orang meluat dengan awak. jangan OVER okeh? hidup kita tak lama.rugi la buat macam tu. cuba kalu bagi ja sama uncle tadi tu kompom keta ko lepas sebab pacik tu bawa PRADO. jadilah anda pemandu berhemah. walau mula mula masa HILUX tu lalu lorong sempit saya rasa marah dengan kereta sebelah kanan tu .
c merah inspira yang sedang berusaha masuk paking. baru perasan P.

pemanduan anda bagaimana?jadi la yang terbaik.

pst:
seyes. kalau anda ada di tempat saya anda akan gelak. peduli apa kalau dia nampak. nda juga dia dapat aim saya sebab masa tu kereta saya da masuk dalam.HAHA.baru ja mau gambar dia punya flat sebagai kenangan, abg telefon sudah sampai. cess!

1 comment:

  1. hahahaha lutchu..ego sombong.. slalu jmpa pemandu jenis gini..

    ReplyDelete