Wednesday, December 21, 2011

jiwa muda.

Oh jiwa muda
Mudah bercinta
Mudah putus juga

Hidup di dunia sementara
Pencarian di hati janganlah berhenti
Hai jiwa muda cepat kejar cinta

itu lirik lagu nidji: jiwa muda.



ahh, cakap pasal jiwa muda ni payah sangat. terutamanya KAU KAU KITA KITA yang masi berjiwa muda.heh! well, muda tu indah ba. sweet gitew kan? sapa teda darah muda maksud dia terlampau tua suda la tu . mind my words. #gelengkepala.
jiwa muda ni banyk kita bole ketegorikan. banyak okeh. tapi apa yang saya cakap sini based on my experience. hey, saya pun ada berjiwa muda tau.

1) jiwa muda di jalan raya.
part paling saya suka. ah, tipu. dulu saya pernah jadi pembuli jalan raya. eceh, tak bangga okeh? tak rasa keta laju kalu tak bawa sampai 120km/j. kalau potong keta apa mau potong 1 keta. mesti juga mau sampai 2 3 keta sekali.ala,bukan cincai pemanduan saya. salahkan apek tempat saya belajar sebab dia ajar banyak skill.hoho. pastu jumpa je keta yang lebih kurang ajar biadap dari saya, mula la p kejar dia, highlight dia double sampai last dia yang hampir kemalangan dekat selekoh. pastu puas hati. lagi puas hati bila dia tengok perempuan ba yang bawa suka drift time di trafik light. MasyaAllah, jiwa muda sangat. TAPI ITU TIME SAYA BAWA MANUAL.senang nak adjust dan senang nak kawal bila kecemasan. nasib la bapak suh beli AUTO, jiwa muda saya semakin lama semakin kurang. eh, kenapa.sebab saya insaf.tak baik bahayakan nya.hehe..hakikatnya ITU KERETA BARU, SAYANG ENJIN KALAU ROSAK. aha!

2) jiwa muda bila bercakap.
asal saja kena marah tak kiralah siapa yang marah, mula la cakap teriak teriak, fuck you! bitch! bla..bla.. kalautak berani depan sebab takut kena buang mula la taip post dalam facebook, tweet sana sini.tak puas hati jaja cerita murah sana sini. itu kalau marah. kalau happy dapat itu ini, nak juga share. sampaikan part TUTTTT untuk orang berkahwin pun dia share sama.mak aihh, jiwa muda. nak semua orang tau kita ini wujud. nak cakap orang muda sekarang tau guna demokrasi konon.

3) jiwa muda bila beli barang.
mau itu mau ini. kira duit tak cukup. sanggup lak berhutang duit. asal dapat. dah dapat, berkurun tersimpan tak guna pun. kalau makanan da jadi basi da. jiwa muda ni kuat membazir. oh, bukan saya. tapi kawan kepada kawan saya punya kawan. :P

4) jiwa muda bila berkapel.
semua manis. semua halal. itu ini boleh. ini itu boleh. tak ada haram. ada yang sampai terlanjur. nauzubillah! jiwa muda sangat kan! belakang hari menangis menyesal.
#sayapunberkapel.berjiwamudamemang.tapisayatakjualdiriuntukcinta.ingat itu wahai jiwa jiwa muda!

5)jiwa muda bila kerja.
bos: ros, buat ini. lepas itu tulis ini 5 memo.hantar hari ini juga. jangan lambat ok.
me: ala, bos. bisuk nda bule ka. mau kasi siap ini dulu. ini pun urgent.
bos: aik, itu bukan kemarin punya ka?
me: iya bos.nilah ni mau kasi siap dulu
bos: bukan kemarin meh antar?apa ko buat kemarin sampai ini ko belum antar lagi?
me:main fB bos. kemarin gaduh sama BF. mau hilang stress ba duluan bos.
bos: haiya...ini macam..mati berdiri la saya..gila ni olang..bla..bla..bla..ur quit!

dua dua jiwa muda.haha


ah, banyak mau taip kalau pasal jiwa muda ni. tapi cukup sampai sini da. banyak keja sebenarnya. nanti kedapatan pula. hah! contoh pekerja jiwa muda. #gelengkepala.

pst:
tak salah jiwa muda. janji anda tau kawal. jangan hari hari jiwa muda. esok lusa kita nak mati. kena juga sedia. teringat cakap sir tadi "itu macam bule mati lor.." haha. ceritanya?rahsia! hehe

No comments:

Post a Comment