Tuesday, December 6, 2011

bukan semua salah saya.

hi peeps!



semoga hari hari anda sentiasa ceria selalu dan tidak menjurus kepada pikiran yang terlalu negative. recently saya asyik jumpa sama benda benda yang berunsurkan negative.ohh, jauh jauhkan la saya dari pikiran dan perangai yang negative ini~~ syuhhh jauh jauh!

dalam hati ni ada rasa bersalah. honestly. bukan apa, biasalah kita ni tidak perfect. dan saya tidak la terus tuding jari salah pihak lain pula. semua pun ada betul dan silap. banyak benda akhir akhir ni yang saya tidak dapat tunaikan. sorry! jadual saya tersangat pack. T__T

rasa kesian sama c dayah (blog dia besh), cordinator d opis lama yang bertungkus lumus buatkan jadual TTT word level 2. huh! hanya saya yang bermasalah dengan jadual. asyik minta tukar itu ini. so sorry dear. jadual saya penuh dengan kelas lain dan aktiviti lain yang sudah dibooked awal before november lagi. T__T bukan tak mau lagi, ohh saya suka mengajar walaupun saya ni macam cincai.jadual saya "full".

rasa bersalah sama famili dan kawan kawan yang asyik bawa keluar makan or whatever or mana mana yang saya berjanji for that for this tapi saya tidak laksanakan lagi. babe, sorry. saya sangat sibuk walaupun mungkin kau rasa alasan saya ini sangat lapuk dan sangat la tak berguna . ohh, ini bukan alasan sayang. don't blame me. plis, :'( bukan saya sangat sombong dan bangga dengan kerja yang saya ada tapi saya perlu survive. saya cuma kuli yang makan gaji.


rasa malu pada kakak ipar dan rina yang rajin masak makanan malam tuk kami. tapi saya paling jarang makan sebab lewat balik. balik pun terus tidur sebab suda makan d luar dan PENAT. ohh, sorry bukan la tidak mau makan dirumah tapi kerana kepenatan di luar membuatkan selera saya tiada lagi. T__T kepenatan yang di alami membuatkan saya hilang selera makan walaupun hakikatnya saya tidak pun turun berat badan. huk!huk!huk! demi menjaga hati pagi pagi tu saya makan juga..kesian sama mereka yang penat memasak. mereka juga bekerja.


rasa ingin teriak dan kata SORRY seems to be the hardest word..eceh, over!




bukan la saya ini workaholic.



bukan juga saya ini mata duitan.



bukan.bukan.


tapi......ah, tiada jawapan yang lebih bagus untuk saya bagitau kenapa perlu begitu sibuk. saya punya masa depan, punya kehidupan dan punya jalan cerita sama seperti anda semua walaupun jalan kita tidak sama. cuma saya ingin minta maaf kerana saya bukan c naruto yang bule kasi double2 diri dia. saya bukan supersonic yang laju saja tanpa rasa penat. saya bukan c harry potter yang bule buat magic sesuka hati. cuma seorang budak kampung yang ingin membina masa depan yang lebih cemerlang. yay!

sebenarnya, saya ingin katakan beri la saya masa untuk berehat. walau SEDETIK cuma. sebab itu saya menolak mana mana kerja yang dibagi last minit dan mana mana kerja yang di arrange lambat untuk saya. tulang 4 kerat saya perlukan rehat yang cukup.

ps:
tapi bukan semua salah saya. kita tidak mampu puaskan hati siapa saja. kita manusia biasa. percayalah, saya sudah buat yang terbaik untuk semua pihak. maaflah, kurang itu dari khilaf saya sendiri. saya terima andai anda salahkan saya untuk beberapa perkara. saya sedar. harap anda boleh seperti saya yang boleh terima semuanya. ayuh jadi positif.

No comments:

Post a Comment