Friday, October 14, 2011

sekadar kawan


assalammualaikum peeps!

macam lama pula tidak tulis entry baru. sibuk. haha! tripp saja. ehm, banyak kisah kisah yang berlaku dalam beberapa masa ini. banyak yang mengejutkan diri saya semestinya. ohh!!

pena ka kamu disalah anggap oleh orang lain? semua pun akan bilang YA PERNAH! kan kan? banyak perkara yang situasinya boleh diketegorikan sebagai salah anggap. mau contoh lagi?haha..malar dengan contoh kan setiap kali tulis entry. ok, teda contoh. kamu pikir sendiri.:P

tapi salah anggap yang saya ingin cakap is about friend. yes dear, friend. atau kalau diSabah dikenal sebagai "geng", "mate"..dan banyak nama lagi la. saya sendiri pernah salah anggap sama orang lain. tak tipu. jadi bila orang salah anggap dengan saya, baru saya rasa itu feeling.

faham?

saya ada kawan. nama terpaksa di sensor kan atas kebaikan bersama. (sebab saya tau kamu baca!) saya baik dengan dia. memang la. sebab saya tak makan kawan. aceh. ohh, lupakan ayat itu. kami memang bersahabat baik dan akrab juga. saya dan dia boleh kata da kenal lama. sebelum yang satu. SIAPA?? another friend. saya juga ada kawan baru. yang saya baik dengan dia. so pendek cerita kami 3 are kawan.

pendek lagi cerita, dalam diam kawan baru simpan perasaan sama kawan lama. alaaa kamu tau apa itu kan. perasaan saya? of course hapi la wei. saya tak suka bertalam muka kecuali terpaksa. (tak tak..saya tipu. saya baek). tapi tanpa saya sedari, kawan baru cemburukan saya.

WH........??


ohh, sedihnya rasa. macam macam rasa dihati ini. saya tak pernah halang dia kalu dia mau kawan lama saya. memang saya rapat sama kawan lama tapi tolong janganlah disalah erti. tidak ada maknanya. saya sudah "mengikat janji" dengan pilihan hati saya dan demi Allah (insyaAllah) saya tak akan berpatah arang. jadi mau apa cemburu? T____T

pliss la ok? saya sayang kawan. gara gara sikapnya yang "angin tiba tiba" membuatkan saya terus kekok. gara gara dia saya seakan akan takut untuk terus berkawan. argh! bikin stress saja begini. pilihan saya? akhirnya saya memilih berpura pura. saya tak sanggup tikam kawan. jadi untuk kebaikan bersama masa saya akan kurangkan dengan mereka.

lebih baik mengalah dari kita terus disalah anggap.

*untuk kamu, we're just friend. not more than that.

pst:
kawan yang baik adalah yang bersama ketika susah dan senang. ketika kita perlukan dan tidak perlukan. dan untuk mus, terima kasih kerana sentiasa menjadi teman yang sentiasa ada.=)

2 comments:

  1. kwan baru patut tanya sama kawan lama,ko dgn kawan lama ada apa2 kah?kan?besidessss..semua org tau ( **sambil nyanyi lagu Rem semua org tahu..lalala.. ) yg u r happily engaged and SOON to be married..

    sekian komen dr mak buyung hahaha...

    ReplyDelete
  2. mak buyung!

    suka...suka suka dengan ini komenn=)

    ReplyDelete