Saturday, October 15, 2011

ini gila.

saya rasa ingin saja hentak kepala orang dengan itu monitor. serius. banyak banyak benda gila. ini yang paling gila. bikin gila!


saya jarang marah. kalau kau hidup dengan saya pun 100 tahun barangkali kau akan pernah nampak saya marah sekali. atau mungkin tidak. eh, saya hidup belum sampai 100 tahun pula. haha!

memang. saya jarang marah. jarang mau sembur sembur orang sama air liur. tapi ni kali memang saya betul betul marah. jadi mau bilang saya profesional sebelum ini? tidak. jauh sekali mau bilang saya bertalam dua muka. apa lagi mau berkontrol kontrol suara. wekk! bukan saya begitu.

kesabaran saya hilang juga kalau orang suda mencabar saya ke tahap sepatutnya. saya bukan kali pertama kerja hari ini. bukan juga kali pertama saya bersemuka dengan orang. eeiiiii, saya geram dan saya marah sampai tak boleh taip!


sabar ros.


hari ini saya mengajar subjek 3d. cuma sketchup. memang pada saya senang tapi mungkin tidak pada orang lain. ok, fine saya paham. saya ajar 30 orang. mulanya saya ajar macam biasa. mulanya kelas saya berjalan ok. ya, sebab sebelum ini kelas saya cuma 15 orang. tapi bila masuk lagi yang 15 orang kesabaran saya mula terhakis pula.

saya tau la ini benda free. kamu belajar free. tapi tak bermaksud bule buat ikut sukahati. kelas bising? itu biasa. student balik balik keluar kelas alasan sejuk? itu pun biasa. student buka web bukan bukan? itu lagi biasa. tapi kalau suda mau angkat monitor pukul kawan itu biasa????

&*^%!!

hilang sabar saya sehingga saya teriak "kalau bapa kau mampu bayar balik itu buang la sama kawan ko. bapa ko kaya betul kali sudah. kau tidak suka ini kelas kau balik!" huh!, saya tak tahu apa saya cakap. suda saya nda peduli sama perasaan orang lain. sampai akhirnya student itu keluar. jam 2.45 saya dah suh student balik. peduli!

saya marah sampai kepala saya demam.

begitulah kita. sentiasa mau menyusahkan orang lain. kalaupun kita ini dipaksa belajar tolonglah hormatilah orang lain. tidak mau belajar tidak apa. saya tidak rugi. tidak semestinya kalu kita ini setan sedia, maka mana tempat pun mau jadi setan. nda payah malukan diri sendiri.

ohhh, tolonglah. belajar la kamu jadi manusia.

pst:
nasib la ada kawan kawan y best best tempat meluahkan masalah. thanks all! muahhxx

2 comments:

  1. ya Allah teruk juga.kalau saya nda baca ni,mesti saya ndatau cerita.budak sekolah rendah bah tu ko ajar kan?teda assistant kah time tu mo tolong kawal keadaan?nilah ni gtup yb J,di bagi special treatment tapi problematic pula..

    nasib dia nda sempat hempas monitor tu.** geleng kepala.

    ReplyDelete
  2. oh. budak MBS tu kan. Aku baru seja sound leader dia pasal budakbudak neh. Nanti kalau laporan teruk, mungkin aku forward pergi kementerian belia juga neh. budak-budak tuh memang bikin panas oh. dr pengakap putatan tu. sedih aku tengok macam tiada masa depan neh T_T

    ReplyDelete