Friday, September 23, 2011

rindu pada hobi lama.

Assalammualaikum.

2 minggu mengajar di penjara juvana menjadikan saya agak kekok mengajar di tempat asal. serious. rasa agak janggal betul. macam kena kejutan budaya pun ada. yala 2 minggu saya belajar "berformal" dan "beradab", ikut masa segala. sini rasa agak free gitew!

eh, apa kaitan dengan tajuk entry di atas aa..saya pun tidak tau. otak saya masi dibawah tahap sedar. haish..

ba.

lupakan hal hal di atas. akan ada entry khas untuk itu..InsyaAllah.

sebenarnya saya rindu sama hobi lama. rindu ingin membuat kek. hahaha...ok. gelak la. saya sangat suka main masak masak kek. masak lain lain takmau. kek dan semua yang manis manis saja saya suka. padahal tak makan pon. yalah, da namanya hobi kan. heh! dari tadi saya jelajah semua blog yang bercerita mengenai masak masak. uii, teruja dan terharu saya tau!

bukan saya tak mau sambung hobi itu. kesibukan saya bekerja (walaupun ada selalu masa free di opis), kelas malam saya dan aktiviti saya hujung minggu membataskan hobi saya. tambah lagi barang keperluan semua di kampung. di sini, sangat terhad. yalah, saya dok rumah abang n kak dayah. segan la weii nak buat. haha..tapi..

mau juga!

tiba- tiba timbul niat di hati ingin berkongsi rasa sama orang lain-lain. bagus kan? InsyaAllah, lepas ni saya ada satu lagi blog khas tuk masakan saja. doakan ya. suka pula saya. honestly, saya bukan pakar. saya tak la pandai deco deco. tak pandai buat yang hebat hebat tapi tak salah kan share apa yang kita ada. sekurang kurangnya kita berkongsi apa yang kita tahu. yay! saya ada semangat baru pula. ohh...

dahlah tu ros, berhenti berangan. sambung keja.

k la. babai.

ketika saya menunjukkan cara menyediakan puding.hoho~ percayalah..

pst:
yati pasti suka kalu saya buat ini. oven kak dayah secara tak rasmi akan menjadi hak saya kalu hal ini terjadi. hoho...ohh, dan pastikan saya kena berusaha.:P



1 comment:

  1. i like the cake you shared with us the other day.. syedap!! i wish i can bake .. hmmm maybe next year's resolution :))

    ReplyDelete