Wednesday, September 7, 2011

cerita cerita raya


||satu||
masi belum terlambat untuk ucap SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN. kalau saya ada salah sila la maafkan. saya masi muda. kurang pengalaman hidup. jadi usah marah, ajarlah saya mana yang baek.

||dua||
raya pertama kami di hospital. eh, kenapakan?..makcik accident. orang ^#$#@% langgar keta makcik dan menyebabkan makcik terlantar di hospital. makcik nuh, satu satunya adik bongsu bapa yang belum kahwin dan tinggal sebelah rumah kami. kerna dia tiada di waktu raya..rasa agak kurang sedikit meriah. yala tiap2 tahun mesti kumpul d rumah dia. kazen2 pun tak balik kg..jadi kami beraya di SMC. bukan kami sahaja, bahkan kazen2, pakcik2, makcik2 suma disana..biar d hospital. baru rasa Raya.
parts of us. the kazenxz!

saya hampir hampir ingin beraya di rumah orang yang melanggar makcik. bukan apa, cuma nak cakap kat orang tu "terima kasih melanggar makcik saya dan membuatkan dia menderita di hospital. terima kasih sebab menyusahkan kami semua. tiada maaf bagimu". pas cakap lempang muka dia dan blah..huh, nasib la len2 menghalang saya dari teruskan niat jahat itu. (oi, orang itu lagi jahat da..)

||tiga||
tiada serunding. tiada kuih siput. tiada cheese cake. kek lapis hangus sebab saya tertidur. biskut raya kakak tak sedap. dan dan.. TIADA KETUPAT. okeh, fuhh. actually benda ni mesti ada tiap2 tahun kami beraya. MESTI dan sangat wajib. tapi tahun ni la suma tiada. sebab sibuk jaga makcik dan urus itu ini, mak tiada masa buat serunding..T__T, (bole saya salahkan orang yang melanggar makcik tu?sebab dia...)

||empat||
DURIAN. serius, adik-adik mencari durian time raya raya. okeh, sangat di akui. adik beradik saya including mama sangat suka..eh, bole kata obses sama durian. jadi turun la kk p sana dekat Mcd-Shell jalan ums. pergh..tau brapa kami habiskan duit tuk durian yang sekerat saja?mostly RM300++...gila eh. sebab bukan musim durian. satu tapau berharga RM60 something..can't remember. sudalah kami gila gila durian. orang singgah beli setapau suda la..kami? melahap lagi.. T__T

hantu durian. kecuali baju hitam yang comel. heh!

||lima||
seminggu beraya dan mula bekerja. ohh ya..kerja. yayy! kerja, belajar, enjoy kembali. azam baru suda. ehem..saya mau bekerja dengan baik. so jangan spoilkan ia atau saya akan spoilkan hidup anda. bah, jahat juga. *geleng kepala. sebab lepas ni bebanan akan bertambah lagi. mari cari income lebih pula..


pst: raya sangat bermakna buat semua. untuk saya dan kazen kazen yang muda muda belaka, raya di hospital la juga kenangan. mama bawa kan makanan tuk orang sakit kita juga yang makan. buat kazen yang kini berada nun jauh d Pahang, Korea, KL dan mana- mana pun anda, Raya kita tatap best! :)


1 comment:

  1. ada jg kenangan raya d hospital kan :) hope for ur aunty to have a fast recovery.. jgn lupa minta cuti pegi review kaki tu k :)

    ReplyDelete