Tuesday, September 20, 2011

hari Isnin.

hari isnin yang malang.

*SATU
kereta tiada minyak. OK. pagi ahad tu balik kk memang da sedar pun kereta minyak tinggal bar 1. ingatkan mau isi petangnya. tapi sebab tengok wayang JONNY ENGLISH lewat petang ngan mus, jadi nda la di isi. hurm, bagus. pagi isnin pegi kerja dengan minyak di bawah AMARAN. nasib la tidak jam..

*DUA
Memang tidak jam. tapi SAYA LAMBAT BANGUN. huaggggghhh! memang saya bangun 430 pagi, tapi saya tidur balik sebab saya tau saya kerja luar dan masuk jam 9. bule pula 8.45 baru gerak. mujur juga menggatal tu tidak la jauh sangat dari tempat tinggal saya. belok sana sini dengan kelajuan yang agak maksimum. minyak tiada, lambat bangun. kombisani cantek!

*TIGA
ROADBLOCK.

apa???

Time minyak teda, lambat p kerja, tiba tiba ada roadblock. damn. dorang ni kan. suda tu saya salah jalan pula. T__T patutnya jalan kanan sebab kanan mereka check lesen saja. saya di jalan kiri. rupanya jalan kiri tuk bas bas , lori lori. jadi bayangkan depan saya ada lori treler yang besar. belakang saya lori angkat batu.. mau reverse mana bule da. saya kecik ja di tengah- tengah. sampai ja tempat pemeriksaan

"cik, ini jalan tuk lori dan bas saja. cik ni bawa proton saja.."..punya la..

T__T
minyak tiada. lambat bangun. roadblock.

*EMPAT
nasib tidak terhenti di situ, lepas ja habis mengajar terus bergegas ke opis. Ingatkan mau singgah stesen minyan dulu. ok, saya terlepas stesen minyak gara gara potong pakcik toyota. mau patah balik ohhh, perut memulas mulas. macam da nda sanggup. last last nda jadi pusing balik stesen terus balik opis. huhu

pasti pakcik tu gelak gelak kan kalu dia tau.

tiada minyak. lambat bangun. roadblock. tambah sakit perut.

*LIMA
tiada nasi tuk makan tengahari. sekian

tapi. saya dapat 2 3 suap nasi dari ela, teman opis. haha..muka taktau malu katakan. gila lapar nasi.

minyak tiada.lambat bangun.roadblock. sakit perut. tiada nasi. TIADA T__T

*ENAM
waktu kelas malam, saya ajar satu group student dari Giatmara. semuanya nampak sungguh perfect. bule tarik nafas lega. time mau key in data, oh nama student kena masuk dalam database, dan data kena la telly. sampai data yang ke 8...

dua kali saya kelip mata.

siapa wendy?

saya miss.

ic kamu..

930167...

iya.

apa??IC kamu 930167...

baca la ic tu...mau mau pengsan saya oleh student ini. T__T

akhirnya saya biarkan data macam tu. moga moga fendi tolong betulkan.

*TUJUH
dengan segala kepenatan yang ada saya balik. sangkakan habis la sudah nasib malang itu.
sampai ja rumah dekat jam 11 malam, kak dayah sama abang suda tidur. sebab mengantuk saya pun landing atas katil. on on kipas nda pun bergerak. aishhh...

rosak kali.

last last saya bawa bantal selimut dan tedi tidur luar sampai siang.

--------------------------------------------------

Mujur la hari ini semua dalam keadaan yang kembali normal. KECUALI si en.kipas. huh, dia suh saya tukar baru la tu..

the END.

pst:
jarang ada hari saya malang. selalu lucky. memang pun lucky selalu. sekali kena bad luck, rasa macam penattt sangat.

4 comments:

  1. saya yang baca ni pun sesak dada.. hahahahaha.. bah hopefully things will run smotthly after this k.. wei, u owe us entry pasal 16/09/11!! hihi

    ReplyDelete
  2. dear nonny, akan datang..tgu picnya dulu..hohoho

    ReplyDelete