Wednesday, July 20, 2011

kesian.

saya kesian dengan dia. tapi saya nda bule buat apa-apa. saya dengar runggutan nya.tu jak yang mampu saya buat. kesian. saya kesian tengok dia urus sendiri. kesian kawan saya ini.

kadang- kadang, kita lupa tanggungjawab kita kan? sampai orang lain yang terkena tempias air liur kita.mau salahkan siapa sebenarnya? atau perlu ka kita mencari salah siapa?..saya paham jugak. ba. sik la aku tok bodoh gilak. kau cakap gini gini sama aku, tapi bila ada apa apa kenapa aku juga yang kena? ko cakap itu ini nda boleh, tapi kenapa tiba tiba pandai itu ini itu ini jadi boleh?..ko professional ka inda?
soal tanggungjawab ni besar. bukan macam kita makan karipap kunyah masuk mulut. bukan main cakap mulut saja. terus terang, saya kadang kadang tidak suka dengan kerja saya. (opss, kalau office mate baca ini anggap sajalah ayat ini invisible time dibaca), tapi belum pernah saya lari dari kerja. kalu bukan sakit, paling jahat saya mampu buat tidur time kerja. memang nda bertanggungjawab tidur lagi lagi time dalam kelas waktu mengajar. tapi tanggungjawab saya tuk abiskan kelas tetap ada..walau cuma slack sikit!
saya tidak la macam orang lain. bila di bagi tanggungjawab buat itu, dia tiada. bila ada terjadi apa-apa, kita pula disalahkan. macam kes kawan saya itulah. kesian.
saya kesian sampai saya nda tau mau taip apa lagi. kesian dia...

No comments:

Post a Comment