Monday, July 25, 2011

cerita itu dan ini

1. Present.
Dean: Kenapa kaki kamu tu?
Me: Bengkak prof..
Dean: Kalu present hari ni mesti kamu tak yakin kan?bahan kamu cukup?
Me: (tersengih..)..hehe..yakin juga prof, bahan saya bole tahan la..(menipu lagi...)
Dean: Saya tukar kamu tarikh lain dulu ok?..
Me: ^_________________________________________^ boleh juga prof
Dean: Tapi hari ini ada panel, kamu present dulu apa yang patut. kalau kena tembak nanti saya backup,
Me: Ok...(last last present juga)..T__T


2. Kawen.
Masa malam berinai,
Ain: Kita pakai baju ni? (sambil menunjuk ke arah baju)..
Me: Iyalah..ko pikir..ada ko test ka tu jubah..
Ain: Teda oo..mari test...
Ten minutes later..

Ain: Huaaa...
Me: #^$#$^&%^!
Ain: Jadi kita pakai juga...
Me: Terpaksa la..tulah len kali jan suh orang beli...mesti kita juga yang pigi baru la..
Tahu apa terjadi, baju kami yang ready made tu terlalu panjang. Jubah sebenarnya..dahlah kami
jadi penyambut tetamu..rupa kami tak ubah macam tu cik ponti tunggu orang. sebab jubah kami
color hitam dan sangat panjanggg...T__T

3. Pindah.
Abang: Adik, bizi?
Me: Iya, dalam kelas ni. kenapa?
Abang: Adik, boleh ka pindah balik yang kecil nanti..sebab drg adik kak dayah mau stay dengan
kita..
Me: Pindah?...erk...ba yala..
Abang: Ba, nanti kami tolong angkat pindah barang2 hari rabu ni..
Tanpa pengetahuan abg saya, barang saya sudah memenuhi setiap penjuru bilik. Buku sana sini
bertaburan, bahan-bahan keja saya..urgh, pengsan la mereka nanti. Oh, kesian saya. T__T

4. Kursus.
Mus: Ros, sa pi kursus ni esok,
Me: Berapa lama? di mana? bila jalan? Ikut sapa?..(kalah polis)..
Mus: Sampai rabu, di ranau, esok pagi, ikut bas..
Me: Ba..belum puasa kan tu time balik sini..
Mus: Napa...
Me: Sa mau minta belanja. Ko udah gaji kan..hihi
Mus: Bule ba..
Me: ^______________^
Sekurang kurang ada hari saya tidak perlu stress.




No comments:

Post a Comment