Thursday, July 21, 2011

c kereta.

until this moment, saya agak busy. kelas dari pagi sampai malam nanti. hoyey!

nanti ikut kakak balik kb malam..then esok present??haha..belum sedia apa apa pun. bahan saya nda cukup. tapi saya da sedia di hentam..:) sebab awal da saya bagitau dean dan saya hanya perlu bawa perisai banyak banyak. senapang tinggal d rumah jak..

nanti update lagi. actually, banyak betul mau di update tapi nda tau bila lagi mau tulis. kemarin saya belajar dengan nonny macamana mau buat blog lagi cun. belum sempat lagi mau test. bila free nanti saya mesti cuba.

ehh, saya mau cerita pasal saya dan c kereta tu pula kan..

setelah seminggu nda pegang kereta, tadi saya da mula bawa keta. ingat mau tengok air, mau tengok minyak brek masi ada ka teda, mau check lain lain..yala keta lama nda pakai. tersadai di paking nda dihidupkan lagi tu..alkisahnya, before jalan saya tarik la pembuka bonet depan tu. Fuhhh!
tarik punya tarik nda dapat..alala kompom jem da tu. dadi bilang kalu lama nda buka memang jem. jangan paksa tungu lama sikit. tapi saya tengok jam suda 6.30, alih alih saya nda jadi buka. biar la..dalam hati mudahan xda apa apa la coz malam nanti jalan jauh.

pastu stat la ni, tiba tiba kereta tu melompat ke depan..laaa saya lupa ari tu time kak dayah pindahkan kereta g paking dia gitau kereta tu dia kunci dan letak gear..haiya, terlupa pula.nasib la kereta depan xda. sampaikan pakcik sebelah tu tengok dan tersengih..eh eh pakcik, saya lama nda bawa kereta ba..bukan baru first time. mentang mentang saya letak P aaa..T__T

bila da ok semua, panaskan la enjin kereta. bila duduk dalam kereta saya rasa panas semacam. isk, mayb sebab seminggu ni saya naik motor. kena sejuk angin. dalam keta mestilah rasa panas.ohh, padahal saya lupa on aircond.

then, jalan suda ni. kaki masi rasa sakit bila tekan minyak atau brek. last last saya buka sandal. pakai kaki ayam. first time memandu pakai kaki ayam. nda yakin ni. kejap kejap lepas minyak sebab takut macam tertekan lebih pula. cuak gila bila ada kereta d depan ni. awal lagi da berk. yala kan saya pakai kereta manual. padahal sebelum ni sayalah y selalu cucuk bontot kereta orang..opss, saya pakai ayat lucah ka..erkk

bila sampai di simpang trafik light d depan ums, saya tarik la handbreak. freekan gear. bila lampu hijau saya terus tekan minyak. apa lagi, berbunyi kereta macam mau p racing. bule pula lupa masuk gear dan lepas brek. ohh ros, napa ko pagi ni...nasib la belum jem gila..~
malunya...dahlah sebelah kanan tu mat encem..aiseh, sempat lagi tengok dia..buat2 malu saya terus la jalan. oh, tingkap kereta saya mana ada tinted. malu malu..

tapi saya tetap selamat sampai kerja.itulah padahnya bila nda bawa kereta. saya cepat lupa. ;(

ps: mama, saya mau beli auto lepas ni. tapi mama sponspor separuh bole? :P

No comments:

Post a Comment