Monday, August 26, 2013

Raya tawau dan sandakan

Assalammualaikum. Hi.


SEBELUM:

Raya sebelah suami. Berbeda ya tapi seronok amat. Sebab saya beraya tiga tempat : sandakan- tawau- kota belud.

Plan membawa kereta sendiri merentasi segala banjaran (konon) berjaya. Maka sampai sandakan saja ya. Yuhuu! 1st time jalan jauh (ya jauh amat) sangat mengujakan hati. Alhamdulillah, Allah sentiasa melindungi perjalanan kami. Sebelum bertolak pi sandakan, kami sempat lagi pulang kb sekejap, berbuka di sana.

So kami gerak hari isnin awal sebelum subuh. Bersahur di kereta makan colonel burger. Dari kk sampai telupid saya drive kemudian abe sambung sampai sandakan. Drive slow-slow menikmati pemandangan kan. Puas hati jo. Part paling best time singgah solat subuh di kundasang yang surau atas bukit tu. ya ampun! Air sejuk gila. Angin pula subahanallah taterkata! Hebatnya penciptaan Allah kan.


lepas tu, masa sampai area sandakan, kami sempat singgah sepilok tapi malang waktu berkenalan dengan segala orang utan baru ja habis dan kena tunggu pukul 3 lagi baru ada. Uhu! Sedih. Tapi hati terubat dapat seveniuor. :3

Sehari setengah kami di sandakan baru gerak pi tawau. Kereta tinggal, kami ikut adik abe. So berpeluang la naik kereta besar ( apakah). Sempat berbuka di kunak dan sampai tawau terus tidur. Haha.

SEMASA:

Raya tahun ini tema pink dan cream.

1st time raya dalam sejarah hidup pergi solat sunat hari raya.
1st time makan buras kuah kari hari raya pertama.
1st time raya tiada kuih siput.

Terima kasih Allah berikan peluang ini. Jujurnya, saya super duper excited.
Berbeda tempat dan suasana, tapi rasa raya tetap sama. Kami sempat ziarah kubur dan sempat juga berhari raya di rumah kawan baik mak sebelum petang tu balik sandakan.
Dapat lagi durian free. Seronok!

Sampai sandakan sudah lewat malam ya. Esoknya raya dua lepas subuh kami teruskan perjalanan balik kb sebab kazen mau bertunang raya tiga.
Yay, boleh disimpulkan beraya di jalanan ba kami kan? Haha.

Pengalaman yang menarik.
semoga tahun akan datang, bila giliran raya abe kami boleh lama-lama di tawau sandakan. Sebab geng-geng keras semua di sana. Maaflah tahun ini tiada rezeki berjumpa ya.


Pst:
Masa di rumah kawan mak, makcik juriah sempat bersembang dengan saya.Begini:
Makcik ju: apa kabarmu nak?ada sudahkah isimu? ( usapusap perut saya)
Saya: nda da lagi rezeki makcik...
Makcik ju: jangan putus asa ya nak. Doa banyak- banyak dalam solatmu. Bangun malam ya nak..( peluk saya erat-erat)

Aduyai.

Saya:peluk makcik ju erat-erat tacakap apa-apa.

Boleh tumpah airmata aku. Terima kasih makcik ju. Saya tidak akan putus harapan.
Terima kasih Allah temukan aku dengan orang orang yang begitu.

Pstt:
Hajat hati tercapat juga sebab dapat bergambar di sini. Eh, tiap kali pergi sandakan hati teringin betul mau bergambar di sini. HAHA.


Posted via DraftCraft app

No comments:

Post a Comment