Wednesday, July 25, 2012

ramadhan 4: fettucine oh fettucine!

assalammualaikum.
hai kawan.

alhamdulillah saya beransur sihat semakin hari. belum 100% tapi so far tambah baik.
jadi, puasa ke-4 baru ada 'feel' mahu masak-masak.
ahh, seronoknya sudah boleh masak-masak. heaven. HEHE.
eh, heaven? sebab puasa pertama mama yang sediakan juadah. puasa kedua dan ketiga kami beli makanan di luar. nda feel bah rasa. hoho.

saya dan husb macam nda suka makan nasi time iftar. tersiratnya dua-dua kami malas masak nasi. (?) bahahaha. jadi, ubah selera kami makan fettucine with chicken yougart. resipi asal nampak masa saya tengok AFC ari tu tapi sudah ingat-ingat lupa jadi saya ubah resipinya. pemanis mulut saya masak puding dan makan banyak buah. komen husb time buka,

"wahh, sayang sudah pandai masak sekarang"
yay. senyum panjang taboleh berhenti.
menu utama kami. fettucine.

pembuka selera. puding oreo stawberry. tapi sedikit cair. :(
pencuci mulut. paling sedap.HEHE
sebenarnya kan saya tatau pun macamana masak tu fettucine. serius. tasama la kalau masak macam masak spagetti. i mean dari segi kuah. lain pasta lain cara masak baru la sedap di tekak.  uhm, nanti saya share resipinya. benda baik tabaik simpan sendiri. HEHE. so far puasa kami setakat ini cukup bagus. kami sebolehnya mahu berjimat
(ah, memang cukup berjimat kami sebab hanya beli seringgit dua air manis di bazar)
cumanya, kami berjemaah terawih di rumah sebab saya masih solat duduk.
tasabarnya mahu sembuh sepenuhnya, rindu saat beramai-ramai di surau terawih.

jadi, apa cerita bulan puasa kamu?

ps:
 hari ini hari ketiga saya berfisioterapi di hospital likas. pengalaman yang bagus. dan hari ini saya sudah boleh memandu sendiri pigi sana. ada peningkatan kan? hoyay!

pst:
banyakkan amal kawan-kawan sempena bulan mulia ni. jika kita puasa tapi tasolat itu tabetul. bulan inilah kita belajar betulkan nawaitu. pelan-pelan kita pasti boleh. mulakan dengan solat wajib ya barulah solat sunat.  sama-sama kita saling mengingati ok. insyaAllah.



No comments:

Post a Comment