Tuesday, January 10, 2012

jalan mana?

haish..tak bole buat kerja bila asyik pikir jalan mana nak ambil. Semua kerja berlambak depan kiri kanan meja. Berhamburan semua orang Sabah bilang. Nak jalan mana ni?! aduh...

kalau bab jalan raya salah jalan time drive itu kira masih ok. hujung-hujung bole U-turn balik. Tapi kalau bab jalan hidup ni payah sikit. sekali da ke depan makanya kena la ke depan. eh, saya tak mention ka saya mau cerita pasal pilih jalan hidup? T___T ok,otak saya agak kurang berfungsi ketika ini. abaikan.

akhir akhir ni banyak betul kejutan berlaku. saya terkejut sampai tak sempat pun pikir tau! masa dibagitau pun otak masih lagi blur blur dan blurrr...

PERKARA 1.
.saya kena pindah opis lagi. oh, memang sekarang ini saya bukan berada di opis yang sepatutnya. saya duduk di opis 1AZAM. Walaupun hanya saya seorang yang handle PROGRAM BATIK KYS di opis ni, tapi mereka tak pernah pun pinggirkan saya. (ala, of course masa masuk dulu ada slack, c rose ba kenapa bule handle batik padahal orang baru) .sampaikan saya perasaan saya adalah staff 1AZAM. kahkahkah! tak lucu. tapi pindah opis di kampus B kys bermaksud saya tak lagi rasa gila-gila sebab orang orang batik semua rata rata tak gila. tak ada lagi PRL, tak ada lagi gossip hangat dan paling tak boleh lupa ialah tak akan nampak lagi loyar buruk big BOS dan tak akan ada bos sederhana besar membebel ayat sama tiap kali masuk opis, "uina, c rose.orang sibuk buat dokumentasi ko sibuk main fesbuk aa" T__T ohh, rasa sedih! since i got an options, saya berabis pikir mau pindah opis atau stay duduk sini saja. wuwuwu..

PERKARA 2.
.saya kena tukar bahagian. ehem. bukan sebab prestasi buruk okeh? sekarang ni tugas saya sebagai PEGAWAI TADBIR. hye hye. yee...memang la duluan tak suka sebab tak pandai kerja opis. seyes yo. saya tak pandai. tapi dekat 2 bulan lebih di opis ini, saya banyak timba ilmu dengan semua orang. DAN saya hampir menguasai semua tugas tugas dalam opis.


TAPI....

doc (ceo kys) mahu pindahkan saya jadi lecturer multimedia. memang dulu itu cita cita saya masa apply kys. 2 years ago babe. sekarang baru dioffer. happy? i don't know. rather than perkara 1, sebenarnya ini yang lebih memberatkan fikiran saya. bukan tak mahu jadi lecturer tapi saya macam jatuh cinta dengan kerja saya sekarang. mahu teruskan jadi pegawai tadbir atau jadi lecuter? ohh, sungguh berat. apa perlu saya buat?



jalan mana harus dipilih?


*habis la kerja semua tertangguh. T__T


pst:
paling susah buat pilihan bila dua dua kita suka. paling susah bila kita suka kita tinggalkan.

4 comments:

  1. i feel u babe.. sy pernah rasa begitu.. mo stay in administration or purue teaching huhu.. but i guess i've made up my mind after juggling the pros n cons..

    istikharah lah.. aman tau dpt hint² dr DIA..insyaAllah..

    i miss talking to u.. YM kita!(mo add ko d ym bah hehehe)

    ReplyDelete
  2. purue * pursue.. trip² laju menaip kunun bahahaha

    ReplyDelete
  3. Hai Rose, wohh jadi pegawai sudah ah. Hehehe Bagi pendapat aku, baik lagi ko jadi pegawai tadbir buat sementara ni, buat kerja-kerja office. Sebab, kan ko masih study, klu ko lecturer, ko tau kan kerja dia non-stop talking and teaching, i dont think you need that kind of challenge during your master study. buat masa ni lah. kalau ko gian mau mengajar, well ko boleh lepaskan dengan parttime di AMC ni. Kan? Pendapat saja =)

    ReplyDelete
  4. noni: ya..susah kan bila kita nda bole pikir mana satu kita mau..sedih betul rasa. wuwu! ps: haha..ko patut ikut kursus menaip laju ka apa tu..*typing skills :P

    dayz: betul tu dear, saya setuju dengan pendapat ko sebab saya pikir benda yang sama. tapi ura ura yang saya dengar macam kompom suda mengajar..huh! rasa sedih..:(

    ReplyDelete