Saturday, May 17, 2014

guru pencetus kreativiti penjana motivasi : selamat hari guru.

Assalammualaikum.

Hi.

Selamat hari guru buat semua.

Saya membesar sebagai seorang anak guru. Dari kecil sampai besar dunia guru adalah dunia saya.mana tidaknya, kalau mamak sibuk di sekolah opkosnya kami anak-anak turut sibuk. Menambahkan beban mamak saja.hewhewhew..

Dulu orang cakap kerja guru ni yang paling senang.tidak dapat kerja apply la jadi guru. Sekurang-kurangnya bergaji gitu. Hanya guru tahu beban guru. Nampak macam mudah ya, tapi sangat sangat susah sebenarnya. Tugas guru sama macam tugas parents.bayangkan bagaimana mereka menjaga- eh bukan setakat menjaga kasi makan kasi duit tapi kita kasi SEMUA kelengkapan.  So imagine ya bagaimana guru harus melengkapkan semuanya. Aha.

Pada saya kerjaya guru yang paling payah walau di mata orang luar jadi guru itu sesenangnya seperti dilihat. Harus cuba jadi guru dulu baru lah tahu apa itu guru sebenar.

Jadi dikesempatan ini, saya mahu mengucapkan selamat hari guru buat ibubapa saya, guru-guru saya sedari tabika sehingga la lecturer saya, rakan-rakan guru dan semuanya yang bergelar guru.

Tanpa guru, kita siapalah kita. :)


Terharunya bila saya sampai di meja, banyaknya kad hari guru. Eh, rasa sungguh dihargai bangat. Rasa sungguh nak nangis. Studentsku, jangan simpan di hati ya kalau cikgu marah. Hiks!

No comments:

Post a Comment