Tuesday, June 18, 2013

Kerana nila setitik...

Assalammualaikum,

Hi uolls.


Sejak jadi guru pelatih ni, hari-hari rasa penat. Seyes jo, lebih penat dari kerja- kerja dulu. (Baca: sangat mengada-ngada). Siapa yang pernah jadi guru pelatih mesti tahukan kesibukan itu. Kena pergi sekolah awal, buat rph berjela-jela, buat bbm cantek-cantek dan banyak ikut bab (sampaikan nak bawa masuk kelas tacukup tangan- budak selalu tak nampak saya sebab barang saya angkat mengalahkan orang mau pindah rumah), tulis refleksi panjang sampai 4 mukasurat (eh, tak lah!) pastu mana boleh pakai komputer ya..kena tulis tangan tau. Mana lagi ikut program sekolah, aktiviti guru-meeting meeting dan meeting, semak kerja budak, jadi terr rela ajk-ajk program sekolah,relief class, kena ikut unit persatuan dan oh tatertaip di sini.

Tak payah explain panjang-panjang dan berjela-jela, jom tengok gambar yang saya sempat rakamkan. Sebenarnya penat, tapi oh seronok.heh!

Ini program seminar lulus sejarah (something like that la..saya sangat suka dengan penceramah sebab bahasa dia gunakan sangat sangat uhm,best- saya ndapandai explain ba)

Tempat yang sama waktu dan perkara berbeza. Ini semasa perkampungan sejarah form 5. Ahh, rindu zaman sekolah.*tibatiba

Budak 4berlian yang saya jadikan ujikaji untuk kajian tindakan.sweet kan mereka, berpura-pura menjawab.
Rasa macam saya ajar kimia pula.=.=!

Part menyakitkan kepala bila semak esei sejarah budak. Sukahatidia jawab ba.tengok satu ayat saya sudah pengsan. Eh!

Meja saya.

Time hari guru lepas main running man ah. Running man.

Ok. Kerja saya di sekolah makan dan makan dan makan. Cikgu sehari pergi kantin, saya mau 5 kali kali. Tension, p kantin. Lapar p kantin. Mau mengumpat kantin. Semua kantin la.Dalam seminggu naik mau naik 10kg. Balik rumah pengsan.ops! Kamu jan tegur saya bila jumpa pasal kenaikan ini, seriously ini menunjukkan kehappy-an keterlampauan saya.=.=!


Ada banyak gambar. Ada masa lain nanti saya share ah. Entry saya tiada kaitan dengan tajuk kan.ntahlah kenapa saya buat tajuk itu. Ehehe.

Ps: saya betul-betul jatuh cinta dengan subjek sejarah yang saya amat benci masa study dulu. Saya ingat lagi saya pernah disuruh angkat meja gara-gara xbuat nota. Hahaha..ada masa nanti saya cerita, tajanji ok. Bye.

No comments:

Post a Comment