Thursday, June 30, 2011

anda

pernahkah anda?....

orang tua tua cakap hidup ini umpama roda. kejap kita d bawah kejap lagi kita di atas. ikut logik akal memang betul. ada time kita susah ada time kita senang. jadi pernahkan anda semua terpikir, yang hidup kita sentiasa berbalasan..pernahkah? banyak pula pernah saya kan..


urghh! perlu ka bila anda bawa keta yang mewah dan besar anda boleh suka suka hati potong jalan orang, perlu ka anda tunjukkan yang keta anda itu sangat la mahal. boleh ka bawa mati tu?kubur sekali ngan anda nanti? anda bole kata, alaa tulah ko nda mampu. hai, jangan tembirang dan riak. belum tentu anda nampak belakang hari anda..

dan bila anda kaya, perlu ka anda tunjukkan kekayaan anda itu dengan memandang rendah orang lain. mentang- mentang anda bawa iphone4 anda da tunjuk anda yang terhebat. mengarah-arah orang sukahati. anda ingat anda bole beli saya dengan kekayaan anda itu?
hey hey makcik, saya pun ada iphone4 juga. eh, bukan setakat itu..saya lagi kaya la...(ayat bukan main riak la pula)..

dan begitu juga kawan. anda berkawan tapi anda tikam di belakang. apa motif? ada anda nampak kebaikan?anda puas?tolonglah. anda rasa lagi bergelisah ada. bila anda berkawan, anda berjanji. anda tidak tunaikan. apa itu?anda teda belajar nilai murni?teda masuk kelas moral dulu?ohh, anda lupa. anda biarkan hati saya terluka.

anda tolonglah berubah! anda mengingatkan saya pada zaman gelap yang pernah saya lalui. buka la minda anda. jangan berdiskriminasi dengan orang. jangan tunggu satu hari nanti baru anda mau menyesal.

nukilan.
hati terluka.

T___T

No comments:

Post a Comment